Młodsze grono odbiorców nowym targetem Sony

Nowy szef europejskiego oddziału Sony Computer Entertainment, Jim Ryan oznajmił w wywiadzie udzielonym dla Official PlayStation Magazine UK, że od przyszłego roku oferta PlayStation 3 powiększy się o produkcje familijne i gry przeznaczone dla młodszych graczy.

Ryan obserwując komercyjny sukces Kinecta najwyraźniej zwietrzył niezłą kasę i teraz osobiście na celownik obrał sobie młodszą rzeszę odbiorców. "Hardkorowi" gracze zdający sobie sprawę z efektów obecnej polityki Microsoftu mogą jednak spać spokojnie:

"Nie zamierzamy lekceważyć core gamerów. Nasi deweloperzy oraz studia z zewnątrz wciąż będą wydawać masę rzeczy stworzonych z myślą o hardkorowcach." - zapewnia szef SCEE.

Ryan nie ukrywa swojego zainteresowania "rynkiem familijnym" i za jego pomocą chce powielić wyniki uzyskane dzięki PlayStation i PlayStation 2. Oczywiście wciąż ma na uwadze obniżki cen:

"Wracając pamięcią do czasów PS1 i PS2 najwięcej pieniędzy zarobiliśmy, gdy ceny obu konsol spadły poniżej 129 funtów. PS3 dobiło na razie w Wielkiej Brytanii do 199 funtów, tak więc sami widzicie… wciąż drzemie w niej potencjał."

Sony nie po raz pierwszy decyduje się na taki krok, aczkolwiek produkcje dla dzieci tudzież całej rodziny nigdy przedtem nie cieszyły się aż taką popularnością. Czy przy nadejściu następnej generacji konsol znajdą się one również w planach wydawniczych Sony? I jeżeli tak, czy Japończycy zdołają wygrać z potencjalnym następcą Kinecta? Jedno jest pewne, moi drodzy - nadszedł czas aby wyjąć pudełko z szafy i odkurzyć PlayStation Move, bo najprawdopodobniej będzie on istotną częścią planów Sony na 2012 rok. W międzyczasie zachęcam Was do obejrzenia teasera The Last of Us, który (przynajmniej na razie) nie zapowiada się na pozycję dla dzieci.


Zobacz również