Młodzież kocha PlayStation

Przeprowadzona w wielu krajach świata ankieta skierowana do młodzieży nie daje złudzeń. Dla młodego pokolenia Sony jest najlepszą marką wśród producentów konsol.

W międzynarodowej ankiecie, przeprowadzonej przez serwis Habbo, wzięło udział ponad 60 tysięcy nastolatków w wieku 11-18 lat. Wyniki powinny dać dużo do myślenia, w szczególności dla Nintendo i Microsoftu. Wynika z nich bowiem, że najmniej obaw co do swojej przyszłości może mieć Sony.

Nintendo Wii wypadło najlepiej wśród 11 i 12-latków, a także wśród graczy płci pięknej. Większość, 69%, wskazało konsolę PlayStation 3 jako najlepszą lub dobrą. Wii oceniło tak 62% ankietowanych, a konsolę Microsoftu - tylko 58%.

Xbox 360 słabo wypadł na rynku europejskim. Zdecydowanie nadrabia za to popularnością zarówno w Ameryce Północnej jak i Południowej.

Co najdziwniejsze, pomimo że PS3 osiągnęło najlepsze oceny, to Wii było w posiadaniu największej liczby ankietowanych. Flagową konsolę Nintendo ma w domu 24% badanych. 23% posiada Xboxa 360, a tylko 21% konsolę Sony. To jednak tą ostatnią najwięcej ankietowanych chciałoby kupić w najbliższym czasie.


Zobacz również