Młodzież w Sieci

Badania firmy analitycznej Nielsen/Net Ratings wykazały, że brytyjska młodzież spędza w Internecie mniej czasu niż dorośli.

Z ostatnich badań firmy Nielsen//Net Ratings wynika, że brytyjska młodzież spędza w Sieci mniej czasu niż dorośli: użytkownicy w wieku od 12 do 17 lat we wrześniu 2000 przebywali online łącznie 331 minuty, podczas gdy dorośli poświęcili na serfowanie 373 minuty.

Mimo to, osoby w wieku 12-17 lat stanowią blisko jedną szóstą aktywnych użytkowników Internetu w Wielkiej Brytanii i pomimo ich ograniczonych możliwości finansowych wydają w Sieci około 13% swoich dochodów (jak wynika z raportu US Jupiter). Ponad 3/4 z nich korzysta przy robieniu sieciowych zakupów z kart kredytowych rodziców, choć pojawiają się obecnie nowe sposoby zaopatrzenia nastolatków we własne karty płatnicze.

Młodzież postrzega Internet przede wszystkim jako narzędzie rozrywkowe i komunikacyjne, a nie coś co ma zwiększać produktywność czy pomagać w radzeniu sobie z codziennymi obowiązkami. Z raportu US Jupiter wynika, że poza wspólnym dla obu płci zainteresowaniem pocztą elektroniczną i wyszukiwaniem, dziewczyny częściej wysyłają elektroniczne pocztówki, odrabiają lekcje i czytają czasopisma online, natomiast chłopcy wolą pobierać z Internetu muzykę i oprogramowanie oraz grać w gry online. Strony internetowe z informacjami, sztuczkami i dodatkami do gier mają bardzo lojalne grupy nastoletnich użytkowników.

Badania Nielsen//NetRatings wykazały także, że młodzież w mniejszym stopniu niż dorośli reaguje na internetowe reklamy, choć nastoletni internauci częściej klikają w ogłoszenia pokrywające się z ich zainteresowaniami, szczególnie w przypadku gdy powiązane one są z jakąś darmową ofertą.

www.macworld.co.uk


Zobacz również