Mniej modeli smartfonów Samsunga, teraz Sony...Rynek się zmienia

Firma Sony postanowiła pójść w ślady Samsunga zapowiadając zmniejszenie oferty smartfonów. Podobny krok zastosuje także w dziale produkcji telewizorów.

Firma Sony nie radzi sobie najlepiej na rynkach smartfonów i telewizorów. Aby to zmienić zapowiedziała zmiany polegające na zmniejszeniu liczby dostępnych modeli wspomnianych urządzeń. Pozwolić ma to na cięcie kosztów i osiągnięcia najważniejszego celu, czyli zysków.

"Nie będziemy celować w zwiększenie udziału w rynku, ale większe zyski" - zapowiedział Hiroki Totoki, nowy szef działu mobilnego Sony, jasno dając do zrozumienia, że jego firma zamierza zrezygnować z walki o jak najwyższą pozycję na rynku smartfonów.

Dodatkowo dowiedzieliśmy się, że Sony liczy się ze znaczącym zmniejszeniem ilości sprzedawanych smartfonów, lecz zamierza jednocześnie postawić większy nacisk na produkcję smartfonowych czujników CMOS. Jest jednym z wiodących dostawców tych elementów i oczekuje, że ich sprzedaż powinna w krótkim okresie znacząco wzrosnąć.

Więcej szczegółów na temat nowej strategii dotyczącej działu mobilnego Sony powinniśmy poznać do końca marca 2015 roku. Wydaje się jednak pewne, że spośród niezbyt przecież bogatej oferty smartfonów bez obaw "patrzeć w najbliższą przyszłość" będą mogły jedynie modele z najwyższej półki.

Samsung był pierwszy

Przy tej okazji warto przypomnieć, że kilka dni temu podobną strategię zapowiedziała firma Samsung.


Zobacz również