Mniej nowych aut w Europie

W listopadzie br. sprzedaż nowych samochodów spadła w Europie o 2,8% - wynika z danych ACEA.

W 23 krajach Unii Europejskiej oraz Norwegii, Szwajcarii i Islandii sprzedano 1,17 mln nowych samochodów. Łącznie przez 11 miesięcy 2005 roku zarejestrowano 14,15 mln nowych aut (o 0,5 punktu proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej).

Wzrosła sprzedaż samochodów z Azji. Południowokoreańska Kia Motors odnotowała wzrost sprzedaży o 18,3% (i o 50% w porównaniu z listopadem 2004 roku). Jest to najszybciej rozwijająca się marka w Europie. Podobny wzrost sprzedaży uzyskał w listopadzie Suzuki (19,9%). Natomiast sprzedaż Nissana spadła o 30%.

Volkswagen miał w listopadzie 20,3% udziałów w rynku, jego sprzedaż spadła o 0,5%. Natomiast BMW może pochwalić się wzrostem sprzedaży o 6,5%. O 15,3% spadła sprzedaż francuskiej grupy Renault.


Zobacz również