Motoryzacyjny marazm w Europie

Europejczycy z mniejszym zapałem kupują obecnie nowe auta – ocenia stowarzyszenie producentów samochodów ACEA. Jeśli zaś już decydują się na zakup, częściej wybierają producentów azjatyckich.

W październiku sprzedaż nowych aut obniżyła się o 0,3% w porównaniu z poprzednim miesiącem i o 1,3% w porównaniu z październikiem 2002 roku. Ten spadowy trend kontrastuje z sytuacją w USA, Chinach i Japonii. Zauważalny jest także trend zyskiwania rynku przez producentów z Japonii i Korei kosztem firm europejskich – zarówno w Europie, jak i w Stanach Zjednoczonych, gdzie np. w bieżącym kwartale Toyota wyparła z pierwszej trójki producentów Chryslera.

Wzrost sprzedaży nowych samochodów osobowych w USA wzrósł w III kwartale br. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego o 7,2%. Na szybko rozwijających się rynkach samochodów osobowych w Chinach i Indiach ub. kwartał zaznaczył się 25-proc. wzrostem sprzedaży w stosunku do wyników z poprzedniego Q3.


Zobacz również