Multitasking przed telewizorem

Coraz więcej Amerykanów podczas oglądania telewizji zajmuje się także innymi sprawami - surfowaniem po internecie, czy rozmawianiem przez telefon - wynika z badania Deloitte.

Deloitte przeprowadził ankietę wśród 2 tys. amerykańskich konsumentów w wieku od 14 do 75 lat, dotyczącą ich "cyfrowych nawyków". Wyniki nie były zaskakujące: Amerykanie są w Sieci. Aż 85% posiada komputer stacjonarny, 68% - laptopa lub netbooka, a 41% telefon z dostępem do internetu. Jedna trzecia amerykańskich gospodarstw domowych jest wyposażona w smartfon, wobec 22% w 2007 roku.

Telewizja nadal króluje - 74% Amerykanów ogląda ją głównie w domowych telewizorach, 59% gospodarstw domowych posiada telewizory z płaskimi ekranami. W 2007 r. ten odsetek wynosił zaledwie 17%. Badanie Deloitte pokazuje, że młodsi konsumenci poszukując kontentu telewizyjnego przesuwają się w stronę internetu - 37% osób w wieku 22-27 lat ogląda telewizję w internecie pięć do siedmiu razy w tygodniu.

Zmienia się także sposób oglądania telewizji. Aż 42% amerykańskich konsumentów surfuje w Internecie podczas oglądania, 29% rozmawia przez telefon, a 26% wysyła esemesy. Multitasking stał się typowym zachowaniem amerykańskich konsumentów.

Spada zainteresowanie mediami drukowanymi. Z "cyfrowego tsunami" na razie obronną ręką wychodzą czasopisma - dwie trzecie amerykańskich konsumentów czytało jakiś drukowany magazyn w ciągu ostatniego półrocza. Gorzej mają się dzienniki i inne formy drukowanych mediów. Aż 87% Amerykanów woli drukowaną wersję magazynów od ich postaci cyfrowej i aż 55% amerykańskich gospodarstw domowych prenumeruje co najmniej jeden drukowany magazyn - o 1 pkt proc. więcej niż w 2009 roku.


Zobacz również