Muzyka prosto z sieci

Za cztery lata pobieranie muzyki z sieci ma stanowić 20% obrotu muzycznego rynku online.

Serwis eMarketer przedstawił pierwsze wyniki swojego najnowszego raportu dotyczącego sprzedaży muzyki online. Według analiz, internetowa sprzedaż płyt CD w ciągu najbliższych lat będzie się sukcesywnie zwiększać, jednak nie będzie to wzrost bardzo dynamiczny. Obecnie obrót na tym rynku sięga 14 mld USD, natomiast do roku 2004 zwiększy się on do ok. 18 mld USD. eMarketer wykazuje, iż taki stan rzeczy wynika głównie z postępującej zmiany modelu dystrybucji muzyki przez sieć. Za sprawą formatu MP3 i serwisów, takich jak Napster, niezwykłą popularność zyskała idea bezpośredniego pobierania nagrań muzycznych z Internetu.

W tym roku taki rodzaj dystrybucji będzie stanowił ok. 8% całego obrotu na rynku wydawnictw muzycznych. eMarketer przewiduje jednak dynamiczny wzrost popularności takiego modelu nabywania muzyki. Do końca 2000 r. rynek ten wart będzie ok. 33 mln USD, jednak w ciągu najbliższych 4 lat jego wartość wzrośnie do 690 mln USD. Pobieranie muzycznych plików będzie stanowić zatem prawie 20% obrotu całego muzycznego rynku internetowego.


Zobacz również