MySpace lepsze od Yahoo?

Najnowsze dane pochodzące z jednostki badawczej comScore pokazują, że serwis MySpace wyprzedził Yahoo w liczbie oglądanych reklam w systemie on-line. Dane dotyczą, rzecz jasna, jedynie rynku Stanów Zjednoczonych.

Użytkownicy serwisu MySpace (należącego do News Corp's Fox Interactive Media and MySpace) obejrzeli w czerwcu 56,8 miliarda reklam w systemie on-line. Dla porównania Yahoo może pochwalić się liczbą o ponad trzy miliardy mniejszą.

Statystyki wskazują przede wszystkim, na ogromny sukces serwisu MySpace, który już od dłuższego czasu pnie się w górę. Zupełnie odwrotna sytuacja dotyczy Yahoo. Spółka ta notuje systematyczny spadek oglądalności reklam już od lipca zeszłego roku.

Co na to szefostwo Yahoo? Głos w tej sprawie zabrał przedstawiciel spółki Adam Grossberg:

"Wierzymy, że metody obliczeniowe comScore mogą zawierać błędy. Obecnie jesteśmy na etapie analizy i zrobimy wszystko by pomóc tej jednostce badawczej skorygować wszystkie nieścisłości."

Richard Greenfield z comScore odpiera te zarzuty. Twierdzi on, iż spadek oglądalności jaki od dłuższego czasu dotyka Yahoo, nie ma nic wspólnego z metodami badawczymi. Jest po prostu faktem.

Warto przypomnieć, iż Yahoo straciło pozycję lidera, póki co, jedynie na okres jednego miesiąca. Dane dotyczące lipca nie zostały jeszcze opublikowane. Trudno mówić więc o jakiejkolwiek znaczącej zmianie na rynku reklam internetowych w USA. Jednak sam trend powinien władzom Yahoo dać mocno do myślenia.


Zobacz również