MySpace wraca do gry?

W czerwcu 2011 roku MySpace został kupiony przez Specific Media od News Corporation. Kiedyś był to najpopularniejszy serwis społecznościowy, ale jego dni chwały minęły i w ostatnim czasie szybko tracił użytkowników. Teraz jednak, nowy właściciel informuje, że od grudnia 2011 przybyło mu milion nowych członków.

MySpace

W serwisie NYTimes.com czytamy, że MySpace od grudnia 2011 roku pozyskał milion nowych użytkowników, a codziennie zapisuje się ich około 40 000. To bardzo dobry wynik w porównaniu do ostatniego okresu, w którym przez długi czas serwis jedynie tracił użytkowników, a nie dołączał praktycznie nikt, jak podaje Tim Venderhook, prezes MySpace'a.

Venderhook mówi, że na wzrost liczby zarejestrowanych członków wpłynęła integracja z serwisami takimi jak Twitter i Facebook oraz bogata biblioteka muzyki (42 mln utworów). Ważne mogło być również wprowadzenie nowego odtwarzacza. To właśnie muzyka była głównym elementem minionego sukcesu MySpace'a, który stał się narzędziem promocji dla wielu niezależnych artystów.

Obecnie wielu wykonawców nadal ma swoje profile w serwisie, na których za darmo można słuchać wybranych utworów. Oprócz tego można tam znaleźć wiele darmowych piosenek m.in. playlisty ze zdobywcami ostatnich nagród Grammy oraz z największymi przebojami zmarłej niedawno Whitney Houston. Serwis współpracuje także z producentami sprzętu. Już niedługo telewizory Panasonic Viera zostaną wyposażone w aplikację MySpace TV.

Wszystko to ma pomóc MySpace'owi w znalezieniu swojego miejsca w internecie. Obecnie, według eBizMBA.com, jest on na czwarty miejscu wśród najpopularniejszych serwisów społecznościowych. Venderhook mówi jednak, że MySpace'a ma być źródłem muzyki i innych treści, którymi można się dzielić na Facebooku i w innych serwisach. Nie chce więc on być ich rywalem, a raczej sojusznikiem. Zdaje się, że to właściwa droga.


Zobacz również