NEC mocny w Europie

Mimo słabej kondycji rynku monitorów w ubiegłym roku, firma NEC - Mitsubishi Electronics Display zanotowała w Europie Centralnej zyski.

Europejski rynek monitorów drastycznie zmniejszył się w ubiegłym roku. W Niemczech sprzedano na podstawie danych GfK 5,3 mln tych urządzeń, czyli 5% mniej niż w roku 2000. Sytuacja ta nie wpłynęła jednak na wyniki NEC - Mitsubishi Electronics Display. Od 1 kwietnia 2001 r. do 31 marca 2002 r. w regionie Europa Centralna, obejmującym kraje: Niemcy, Austria, Szwajcaria, Grecja, Turcja, Holandia, Belgia i Luksemburg sprzedano łącznie 260 tys. monitorów (nie licząc sprzedaży OEM). 55% tej liczby stanowiły monitory CRT, 45% - LCD. Całkowity obrót uzyskany przez NEC - Mitsubishi Electronics Display w Europie Centralnej wyniósł 152 mln euro. W roku 2002 firma ma zamiar osiągnąć sprzedaż w Europie Centralnej na poziomie 290 000 tych urządzeń, co dałoby obrót 160 mln euro.


Zobacz również