NVIDIA Tegra K1, czyli układ SoC wydajniejszy od konsol Xbox 360 i PlayStation 3

Tegra K1 to najnowszy mobilny układ SoC NVIDII, który został wyposażony w 192-rdzeniowy układ graficzny z architekturą Kepler. Co więcej, oferowany on jest w dwóch wersjach - 32-bitowej i 64-bitowej.

NVIDIA zaprezentowała nowy mobilny układ SoC - Tegra K1. Oferowany on jest w dwóch wersjach. Pierwsza, 32-bitowa, korzysta z czterordzeniowego procesora centralnego ARM Cortex A15, natomiast druga, 64-bitowa, oparta została na dwurdzeniowym procesorze centralnym (architektura ARMv8).

Wraz z Tegrą K1 otrzymujemy do dyspozycji 192-rdzeniowy układ graficzny wyposażony w architekturę Kepler, którą znajdziemy m.in. w potężnej karcie graficznej GeForce GTX 780 Ti. NVIDIA przekonuje, że jest on 1,5 raza wydajniejszy energetycznie "niż inne mobilne GPU" oraz zapewnia wyższą wydajność niż konsole Xbox 360 i PlayStation 3. Ponadto zwraca uwagę na wsparcie dla technologii takich jak DirectX 11, OpenGL 4.4 i teselacja, które pozwalają na obsługę zaawansowanego silnika do gier jakim jest Unreal Engine 4.

"Dzięki temu rewolucyjnemu procesorowi możemy uruchomić na urządzeniu z Tegrą aplikacje pisane dla komputera PC lub konsol. Myślę, że od tej pory różnica w wydajności i funkcjonalności pomiędzy sprzętem mobilnym a wysokiej klasy komputerem do gier zbliża się do punktu, w którym zaczyna ona zanikać.” - powiedział Tim Sweeney, założyciel Epic Games i twórca Unreal Engine.

Kiedy na rynku?

Pierwsze urządzenia mobilne wyposażone w 32-bitową wersję Tegry K1 powinny pojawić się na rynku w pierwszej połowie 2014 roku. W przypadku wersji 64-bitowej NVIDIA wspomina o drugiej połowie tego roku.

Więcej informacji.


Zobacz również