NVidia współtworzy DirectX

NVidia poinformowała, iż Microsoft wykorzystał jej licencję na rozwiązania grafiki 3D.

NVidia poinformowała o swoim udziale w powstaniu bibliotek DirectX 8.0 tworzonych przez Microsoft. Znany producent kart graficznych udzielił gigantowi z Redmond licencji na kilka rozwiązań dotyczących technologii cieniowania wierzchołków (vertex shaders) i pikseli (pixel shaders) oraz innych funkcji służących do wierniejszego odtwarzania powierzchni obiektów. "NVidia jest obecnie liderem na rynku grafiki trójwymiarowej, dlatego też postanowiliśmy skorzystać z jej wiedzy" - powiedział Chris Jones, wiceprezes działu systemów Windows w Microsoft.

Microsoft DirectX 8.0 to najnowszy zestaw bibliotek graficznych i "kodeków" audiowideo, zapewniający zaawansowane funkcje multimedialne aplikacjom działającym pod systemem operacyjnym Microsoft Windows. Obie firmy zamierzają jeszcze ściślej współpracować. Prezes Jen-Hsun Huang powiedział: "Dzięki porozumieniu z producentem wiodącego systemu operacyjnego opracowane przez nas standardy staną się szybko standardami całego przemysłu multimedialnego".

Obie firmy zamierzają również wspólnie szkolić osoby tworzące oprogramowanie DirectX, DirectX VA oraz procesory - MCP (Media Communications Processor) i GPU (Graphics Processing Unit) do konsoli Xbox Microsoftu.

www.pcworld.com.pl/ftp/pc/programy/0643.html


Zobacz również