Na Vectrę została nałożona kara w wysokości blisko 0,5 mln zł

Blisko pół miliona złotych zapłaci spółka Vectra z Gdyni, która naciągała klientów na kolejne miesiące abonamentu automatycznie przedłużając umowy zawarte na czas określony na 6-miesięczny okres.

W lipcu 2014 roku mieliśmy okazję pisać na temat nieprawnych praktyk, których dopuściła się w stosunku do swoich klientów (obecnych i przyszłych) Polska Telefonia Stacjonarna (dawna Telekomunikacja Dzień Dobry) za co nałożona została na nią prze UOKiK kara w wysokości 0,5 mln zł.

Tym razem podpadła Vectra

Dzisiaj dowiadujemy się, że Urząd wziął na celownik kolejnego operatora oferującego jednak znacznie szersze usługi. Mowa tutaj o spółce Vectra z Gdyni, przeciwko której postępowanie rozpoczęło się w lipcu 2013 roku. Wykazało ono, że stosowała ona nieprawne praktyki polegające na automatycznym przedłużaniu umów zawartych z konsumentami na czas określony, który wynosił 6 miesięcy. Zdaniem UOKiK klient powinien otrzymać odpowiednią propozycję aby mógł świadomie podjąć decyzję o ewentualnym dalszym korzystaniu z usług Vectry.

Zobacz również:

Wspomniana praktyka została zaniechana. Nie uchroniło to jednak Vectry (i słusznie) przed karą w wysokości 493 252 zł. Oczywiście Spółka odwołała się do sądu. Ten jednak, patrząc na jego wcześniejsze decyzje w takich sprawach, prawdopodobnie podtrzyma decyzję Prezesa UOKiK.


Zobacz również