Na co wydadzą pieniądze reklamodawcy do 2016 roku?

Wszelkie prognozy dotyczące rynku należy traktować z dość dużą nieufnością, jednak zawsze ciekawie przyjrzeć się, jak wg ekspertów wyglądać będzie przyszłość. W tym przypadku - przyszłość reklam.

Agencja ZenithOptimedia prześledziła trendy i doszła do następujących wniosków: w 2016 roku królować będzie reklama mobilna, a reklamy w prasie stracą mocno na znaczeniu. Wydatki na reklamy na urządzeniach przenośnych - jak smartfony czy tablety - wyniosą o 31,6 miliarda dolarów więcej niż w roku 2013. Oczywiście wiąże się to mocno z popularyzacją tego typu gadżetów, co jednak ciekawe, również podobny wynik prognozowany jest dla telewizji - wg analityków będzie miała się całkiem dobrze mimo coraz atrakcyjniejszych ofert serwisów wideo typu Netfix.

Na reklamy przeznaczone dla osób używających komputerów stacjonarnych wydane zostanie niemal 25 miliardów dolarów, zaś na reklamy zewnętrzne (jak bilboardy) - prawie pięciokrotnie mniej. Wydatki na reklamy radiowe i filmowe również nieco wzrosną, a kolorowe magazyny i prasa zanotują ubytki oraz odpływ reklamodawców. Co nam to mówi? Rzuca się w oczy odejście od tradycyjnego czytelnictwa na rzecz treści prezentowanych na urządzeniach przenośnych. Jak jednak wspomniano we wstępie - to tylko prognoza, która być może się sprawdzi, ale w ciągu dwóch lat może jeszcze wiele się zmienić.

Na koniec ciekawostka - w 2008 roku na naszym portalu pokazaliśmy podobne przewidywania - wówczas jeszcze Internet znajdował się za telewizją i prasą drukowaną. Ten tekst dostępny jest tutaj.


Zobacz również