Najatrakcyjniejsi pracodawcy

Dla specjalistów i menedżerów najatrakcyjniejsze jest zatrudnienie w korporacjach lub firmach międzynarodowych. Istotna jest wielkość i prestiż firmy, styl zarządzania i kultura organizacyjna - wynika z drugiej edycji badania Antal International, dotyczącego najbardziej pożądanych pracodawców w branży bankowości i finansów oraz w centrach finansowo - księgowych.

Praca w centrach finansowo-księgowych również wydaje się coraz atrakcyjniejsza, zwłaszcza w tych, które niedawno weszły na polski rynek. Specjaliści i menedżerowie liczą, że będą one w stanie zaoferować im nowe wyzwania, większą odpowiedzialność i decyzyjność, a to z kolei przełoży się na wyższe wynagrodzenie i korzyści pozapłacowe.

Ponad połowa uczestników badania chciałaby podjąć pracę w danej firmie z powodu jej wielkości i prestiżu (58%), stylu zarządzania i kultury organizacyjnej (50%).

Wśród banków najbardziej pożądanym pracodawcą okazała się Grupa BRE (14% wskazań), ING (9%), Nordea (8%), BNP Paribas (6%) oraz Deutsche Bank (5%). W kategorii centrów finansowo-księgowych respondenci wskazywali na Amway (14%), Coca-Colę (13%), Tate & Lyle (11%), Nycomed (10%) oraz IKEA (6%).

"Wiele banków przechodzi zmiany właścicielskie, a branża jeszcze nie do końca otrząsnęła się ze spowolnienia gospodarczego, kandydaci sceptycznie podchodzą do możliwości zmiany zatrudnienia. Z moich obserwacji wynika, że jeśli jednak rozważają taką możliwość, podstawowe znaczenie dla nich ma ustablizowana pozycja danego banku na rynku, jego wielkość i prestiż oraz brak gwałtownych zmian w strukturze właścicielskiej firmy" - komentuje Daria Wancicka, Antal International, menedżer zespołu rekrutującego specjalistów i menedżerów w obszarze bankowości.

Bardzo istotne dla potencjalnych pracowników są wynagrodzenia i benefity (42% wskazań), zwracają także uwagę na politykę personalną w firmie, to czy zapewnia równowagę między życiem osobistym i zawodowym (np. oferuje możliwość pracy w domu). Istotne są również szkolenia i zapewnienie szerokiej gamy narzędzi rozwoju w strukturach firmy.

Niemal respondentów 40% zwraca uwagę na możliwości awansu i rozwoju oferowane przez firmę, a szkolenia istotne są dla 21%.

Potencjalni pracownicy najczęściej czerpią wiedzę na temat przedsiębiorstwa z biuletynów informacyjnych firmy (49% wskazań), od znajomych pracujących w danej firmie (35%).


Zobacz również