Najwięksi w sieci

W ostatnim raporcie firma Nielsen/NetRatings opublikowała najnowsze wyniki badań, dotyczące popularności witryn sieciowych i banerów.

W ostatnim raporcie firma Nielsen/NetRatings opublikowała najnowsze wyniki badań, dotyczące popularności banerów oraz witryn sieciowych. Badanie przeprowadzono od 10.04 do 16.04 2000 r. W opublikowanym rankingu największych serwisów internetowych na pierwszym miejscu znalazła się AOL, której strony odwiedziło 25,7 mln użytkowników, na drugim miejscu uplasowało się Yahoo! (24,4 mln). W dalszej kolejności MSN (17,4 mln), Lycos (9,7 mln) i Exite@Home (9,2 mln). Jednocześnie najpopularniejszą stroną wśród piękniejszej części internetowej społeczności okazała się witryna eDiets.com, oferująca porady dotyczące diety i dbania o linię, na której 92,5% gości stanowią panie. Z kolei dla panów najciekawszym okazał się serwis poświęcony grom fantasy: Smallworld.com oraz witryna sportowa: Rivals.com.

Wśród osób mających dostęp do Internetu w domu największa popularnością cieszyła się reklama banerowa 4Anything.com - serwisu grupującego adresy internetowych przewodników (współczynnik klikalności wyniósł 15,9%). Internauci serfujący w miejscu pracy najczęściej klikali w baner zakładów sportowych online Match.com (współczynnik klikalności - 26,8%).

Dużą popularnością cieszyły się też serwisy ułatwiające organizację podróży. Z najnowszych badań Forrester Research wynika, że populacja "sieciowych podróżników" liczy 85 mln, z czego 52 mln osób planując podróż korzysta z sieci jako źródła informacji - 17 mln dokonuje rezerwacji online, a 11 mln wykupuje bilety i wycieczki. Do najpopularniejszych sieciowych witryn związanych z podróżami należą: Southwest Airlines, Expedia, Travelocity, American Airlines, Preview Travel i TravelWeb.


Zobacz również