Napster: 270 tysięcy subskrybentów

Po ponad roku funkcjonowania, przedstawiciele internetowego sklepu muzycznego Napster, poinformowali o liczbie użytkowników, którzy zdecydowali się na stałe korzystanie z usług serwisu i kupowanie cyfrowej muzyki. Pod koniec 2004 roku zanotowano tam 270 tysięcy subskrybentów.

Zdaniem przedstawicieli Napstera, ostatnie dane szacunkowe dotyczące liczby subskrybentów usługi (w przeciwieństwie do innych tego typu serwisów, w Napsterze obowiązuje kilka pakietów subskrypcyjnych na korzystanie z zasobów sklepu), są wyższe o blisko 50% od zanotowanych w poprzednim kwartale. Co warte przypomnienia, Napster zadebiutował również w ostatnim czasie na nowojorskiej giełdzie papierów wartościowych.

Osiągnięcia 'zreformowanego' Napstera wydają się być jednak znikome w porównaniu do pierwszej wersji serwisu, który zgromadził blisko 70 milionów użytkowników na całym świecie, wymieniających się bez skrępowania plikami muzycznymi. Po serii pozwów ze strony przemysłu muzycznego pierwotne wcielenia Napstera zniknęło z Sieci w 2001 roku.

Firma Roxio przejęła Napstera w 2002 roku za 5 milionów USD i przemieniła go w legalny sklep internetowy, sprzedający cyfrową muzykę zarejestrowanym w serwisie użytkownikom.


Zobacz również