Neostrada Plus - czy warto?

Telekomunikacja Polska S.A. przez ostatnie miesiące nasiliła kampanię reklamową swojej sztandarowej usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu, znanej pod nazwą Neostrada Plus. Zbadaliśmy, czy oferta jest rzeczywiście tak atrakcyjna, jak twierdzą specjaliści od marketingu największego polskiego operatora.

Telekomunikacja Polska S.A. przez ostatnie miesiące nasiliła kampanię reklamową swojej sztandarowej usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu, znanej pod nazwą Neostrada Plus. Zbadaliśmy, czy oferta jest rzeczywiście tak atrakcyjna, jak twierdzą specjaliści od marketingu największego polskiego operatora.

Postanowiliśmy oprzeć się na doświadczeniach zwykłego użytkownika. Testy trwały łącznie półtora miesiąca (od połowy maja do końca czerwca 2003 roku). Badanie miało charakter zarówno formalny (programy testujące łącze za pomocą rozsyłania pakietów przy wykorzystaniu polecenia ping), jak i subiektywny, związany ze zwykłymi czynnościami wykonywanymi przez każdego użytkownika mającego dostęp do Sieci (przeglądanie stron internetowych, odbieranie poczty elektronicznej, strumieniowe przekazy audio i wideo itd.).

Instalacja

Badanie dostępności serwera war-rul.tpnet.pl - 6:00-12:00

Badanie dostępności serwera war-rul.tpnet.pl - 6:00-12:00

Odbywa się dwuetapowo i dwutorowo. Najpierw użytkownik kontaktuje się z biurem obsługi klienta, które przyjmuje zamówienie i informuje o dacie instalacji oraz w ramach struktur operatora zawiadamia pion sieci o konieczności przygotowania łącza klienta (odpowiednie krosowanie linii, aby uzyskać dostęp do routerów i serwerów dostępowych).

Następnie tam, gdzie ma być zainstalowana usługa, pojawia się technik, który przenosi dwa najważniejsze elementy systemu montowane po stronie użytkownika - modem ADSL oraz sprzęgacz sygnału (splitter). Zadaniem technika jest podłączenie sprzętu do gniazdka i własnego komputera w celu zademonstrowania, że usługa działa. Jeżeli wszystko funkcjonuje bez zarzutu, to podpisywana jest umowa oraz protokół zdania sprzętu i instalacja dobiega końca. Tyle mówi teoria. W naszym przypadku proces nieco się przedłużył.

Dzień 1

Badanie dostępności serwera war-rul.tpnet.pl - 12:00-18:00

Badanie dostępności serwera war-rul.tpnet.pl - 12:00-18:00

Specjalista odpowiedzialny za instalację usługi miał przyjść między godziną 10 a 12. Kiedy ustalaliśmy datę instalacji, poinformowano nas, że wszelkie pytania możemy kierować do konsultantów pracujących w infolinii, więc po upływie zadeklarowanego terminu (mniej więcej o 12.30) próbowaliśmy się dowiedzieć, czy jest jakieś racjonalne wytłumaczenie nieobecności technika. Niestety, łącze miało charakter testowy, więc nie został mu przydzielony numer zlecenia, a bez tego pracownicy infolinii byli bezsilni. Skontaktowaliśmy się z przedstawicielem TP S.A., który obiecał, że natychmiast zainterweniuje i dowie się, jakie są przyczyny opóźnienia. Interwencja okazała się skuteczna. Po dwóch godzinach powiadomiono nas, że technik nie przybędzie już tego samego dnia, i ustaliliśmy kolejny termin.

Dzień 2

Badanie dostępności serwera war-rul.tpnet.pl - 18:00-24:00

Badanie dostępności serwera war-rul.tpnet.pl - 18:00-24:00

Tym razem pracownik TP S.A. pojawił się punktualnie. Wypakował i zademonstrował sprzęt (modem + zasilacz + sprzęgacz sygnału + komplet kabli + płyta z oprogramowaniem), rozpoczął konfigurowanie modemu i próby nawiązania połączenia. Pierwszy etap zakończył się bez problemów, ale potem modem nie mógł się zsynchronizować z serwerem (routerem) dostępowym. Po konsultacjach telefonicznych z centralą wyjaśniono nam, że linia nie została jeszcze przygotowana, ale osoba kompetentna jest już w drodze i lada chwila Neostrada zacznie działać. Oczekiwanie przedłużyło się prawie do dwóch godzin, jednak w końcu udało się połączyć i po pożegnaniu technika mogliśmy przystąpić do instalacji usługi na komputerze testowym.

Neostrada na wakacje

TP S.A. wprowadziła kolejną promocję, która szczególnie zainteresuje osoby planujące wykupienie usługi Neostrada. Wakacyjna oferta promocyjna trwa od 1 lipca do 31 sierpnia. Jeśli użytkownik zdecyduje się w tym czasie na wykupienie Neostrady, na początku będzie musiał zapłacić tylko za zestaw instalacyjny - 199 zł. Później przez dwa miesiące klient nie będzie ponosił żadnych opłat - za aktywację usługi oraz dwumiesięczne korzystanie z niej zapłaci dopiero we wrześniu. Opłata wyniesie wtedy 200 zł (198 zł za aktywację i 2 zł za abonament). Z promocji będą mogli skorzystać jedynie ci klienci, którzy zdecydują się na podpisanie umowy na 12 miesięcy.


Zobacz również