Netbookowe plany AMD

AMD w listopadzie br. zaprezentuje strategię rynkową dotyczącą segmentu netbooków. Ich sprzedaż rośnie z miesiąca na miesiąc, z czego cieszą się producenci procesorów przystosowanych do montażu w takich maszynach, czyli Intel i Via. AMD też chce ugrać coś dla siebie.

Dirk Meyer, prezes zarządu spółki, zapowiedział, że wnioski dotyczące zaistnienia AMD w segmencie netbooków zostaną zaprezentowane już w przyszłym miesiącu w czasie konferencji, na której będą omawiane także długoterminowe plany firmy w zakresie innych rozwiązań i innych platform. Spotkanie to zaplanowano na 13 listopada.

Pewne pojęcie na temat wizji spółki można wyrobić sobie na podstawie lektury bloga Pata Moorheada, wiceprezesa ds. marketingu w AMD, gdzie zawarł on swoje rozważania na temat netbooków. Moorhead opisywał m.in. swoje wrażenia z użytkowania maszyny MSI Wind z procesorem Intel Atom, krytycznie oceniając zwłaszcza niską żywotność akumulatora oraz niewielką wydajność sprzętu jeśli chodzi o odtwarzanie wideo.

Intel ogranicza specyfikację netbooków opartych na układach Atom - maszyny takie muszą np. dysponować określonej wielkości wyświetlaczem. Wynika to ze strategii rynkowej tego koncernu, który chciałby utrzymać wpływy ze sprzedaży bardziej zaawansowanych konstrukcji, dla których rozwija osobne technologie (np. platformę Centrino 2).

Wprowadzenie rozwiązań poprawiających osiągi netbooków w zakresie obsługi multimediów może więc stanowić dla AMD szansę na zaistnienie na tym rynku. Operacja taka byłaby też relatywnie prosta, zważywszy na to, jak szeroką ofertą układów graficznych, zarówno dedykowanych kart jak i chipsetów zintegrowanych, dysponuje koncern.


Zobacz również