Netgear w Polsce

Oferta amerykańskiej firmy Netgear, zaliczanej do ścisłej czołówki największych na świecie producentów urządzeń sieciowych będzie oferowana na rynku polskim przez Veracomp i ABC Datę.

To pierwszy etap ekspansji producenta w Europie Wschodniej. Netgear nie otwiera lokalnych przedstawicielstw. Jego strategia zakłada działanie za pośrednictwem dystrybutorów, którzy zbudują sieci partnerów specjalizujących się w sprzedaży rozwiązań sieciowych w swoich krajach. Polska, Czechy, Węgry, Rosja i Słowenia to kraje, od których Netgear rozpoczął działalność.

"Polska jest rynkiem o bardzo dużym potencjale rozwoju w zakresie szybkiego szerokopasmowego dostępu do Internetu. Posiada jeden z najwyższych wskaźników wydatków IT na osobę w Europie Wschodniej", ocenia Aleksandra Verhoeve, sales manager Eastern Europe w Netgear.

Na swoich polskich dystrybutorów Netgear wybrał Veracomp SA i ABC Data, którzy będą sprzedawać produkty Netgear firmom integratorskim i sklepom komputerowym. Według Mariusza Kochańskiego, dyrektora działu systemów sieciowych Veracomp ważną grupą odbiorców rozwiązań Netgear będą również firmy instalujące sieci osiedlowe, które w Polsce rozwijają się z dynamiką niespotykaną w innych krajach.

Netgear zapowiedział różne formy wsparcia sprzedaży m.in. przygotowanie lokalnych wersji językowych produktów, szkolenia oraz program partnerski. Pomoc w sprzedaży zadeklarował także Veracomp. W drugiej połowie kwietnia dystrybutor zorganizuje cykl bezpłatnych szkoleń dla firm, które chcą sprzedawać produkty Netgear. Krakowska spółka zapowiedziała również programy pomocy technicznej i specjalne akcje promocyjne.

Na rynkach wschodnioeuropejskich ruszyła już sprzedaż produktów Netgear, pierwsze zamówienia są w trakcie realizacji.


Zobacz również