Nokia globalnie rządzi. W USA radzi sobie znacznie gorzej

Dane statystyczne są jednoznaczne - Nokia wręcz zmiażdżyła konkurencję na globalnym rynku smartfonów z Windows Phone. Co interesujące, pomimo dziesiątek milionów dolarów wydanych na kampanie reklamowe, znacznie gorzej radzi sobie w Stanach Zjednoczonych.

Z ostatnich danych przedstawionych przez Localytics wynika, że udział firmy Nokia na rynku smartfonów zbudowanych w oparciu o mobilną platformę Microsoftu - Windows Phone - rośnie w zastraszającym tempie: fiński producent w zaledwie 6 miesięcy zwiększył go z poziomu 22% aż do 59% pozostawiając w tyle takie firmy jak HTC (II miejsce: 21%) i Samsung (III miejsce: 13%).

Globalny rynek smartfonów z WP

Globalny rynek smartfonów z WP

Co interesujące, pomimo milionów dolarów wpompowanych w kampanie reklamowe, Nokia nie radzi sobie już tak dobrze w Stanach Zjednoczonych. Co prawda stale odnotowuje wzrost udziałów na tym rynku (obecnie zajmuje II miejsce: 32%), lecz zdecydowanie nie jest on tak dynamiczny, jak w przypadku wzrostu globalnego.

Rynek smartfonów z WP w Stanach Zjednoczonych

Rynek smartfonów z WP w Stanach Zjednoczonych

Dlaczego tak się dzieje? Można tutaj wymienić dwa czynniki za to odpowiedzialne: późne wejście Nokii na rynek USA i słaby wizerunek marki wśród amerykańskich konsumentów.

Chyba idzie ku lepszemu

O ile można mówić o sukcesie Nokii wśród smartfonów z Windows Phone, o tyle sprzedaż globalna Lumii nie jest na tyle zadowalająca, aby mogła zmienić katastrofalną sytuację finansową fińskiego producenta. Warto jednak zaznaczyć, że po słabych początkach współpraca z Microsoftem zaczyna w końcu jednak przynosić Nokii wymierne korzyści. Co więcej, mogą one być coraz większe. Nadchodzą przecież nowe Lumie pracujące pod kontrolą oferującego sporo nowych możliwości systemu Windows Phone 8 (premiera tych urządzeń została zapowiedziana na 5 września).


Zobacz również