Nokia - kontrowersyjna kampania reklamowa modelu "500"

Komisja Etyki Reklamy mocno skrytykowała polską filię firmy Nokia. Chodzi o kampanię reklamową modelu Nokia 500. Zdaniem Komisji, Nokia Poland naruszyła branżowy kodeks etyczny.

Nokia 500

Nokia Poland zachowała się, zdaniem KER, nieetycznie reklamując telefon Nokia 500. Chodzi o slogan: "Ściągasz na kolokwium? Ściągaj szybciej i za darmo dzięki WiFi. Źródło wiedzy miej zawsze przy sobie".

Komisja oceniała skargę, jaka wpłynęła do niej w ubiegłym roku. Kampania była realizowana jesienią 2011 roku. Jeden z jej odbiorców ocenił, że taki przekaz jest demoralizujący, ponieważ sugeruje, iż dzięki telefonowi, możemy łatwiej i szybciej ściągać na kolokwiach. Wskutek czego jest on reklamowany jako narzędzie służące do zachowań nieetycznych i zabronionych.

Nokia broniła się, twierdząc, że reklama jest utrzymana w konwencji żartu słownego, a słowo "ściągać" ma wiele znaczeń i odnosi się także do sformułowania "pobierać z internetu".

Komisja Etyki Reklamy była jednak odmiennego zdania i oceniła, że słowo "ściągać" oraz zawierające je sformułowanie "ściągasz na kolokwium" ponad wszelką wątpliwość odnoszą się do czynności zabronionej na egzaminach. Tym samym reklama sugeruje, że źródłem wiedzy na egzaminach mogą być treści z sieci dostępne za pomocą promowanego telefonu, co narusza normy etyczne oraz propaguje negatywne wzorce.

A wy co sądzicie o tej kampanii? Czy Nokia Poland posunęła się za daleko?


Zobacz również