Nokia traci wśród nastolatków

Jak podaje Reuters, telefony komórkowe Nokii cieszą się coraz mniejszym zainteresowaniem nastolatków.

Potwierdzają to najnowsze badania przeprowadzone przy wykorzystaniu bazy danych serwisu społecznościowego Habbo Hotel. Wzięło w nich udział 112 tysięcy nastolatków (w wieku od 13 do 16 lat) z 30 krajów. 21% z nich przyznało, że ich ulubioną marką wśród producentów telefonów komórkowych jest Nokia.

Pomimo tego, że wynik ten pozwolił fińskiemu gigantowi zająć pierwsze miejsce, nie ma on powodu do radości. W przeprowadzonym rok wcześniej badaniu na Nokię głosował bowiem aż o 8% więcej ankietowanych.

Zdaniem analityków, za tak "słaby" wynik odpowiadają takie czynniki jak brak w ofercie Nokii "naprawdę fajnych telefonów" oraz ociąganie się z wprowadzeniem do sprzedaży modelu oferującego dotykowy ekran (mowa tu o Nokii 5800), co nie omieszkały wykorzystać konkurencyjne koreańskie firmy - Samsung i LG.

Warto na koniec dodać, że drugie miejsce przypadło w udziale firmie Sony Ericsson.


Zobacz również