Notebooki: Dell wraca na II miejsce, HP rządzi

W czwartym kwartale poprzedniego roku firma Dell ustąpiła miejsca firmie Acer pod względem liczby sprzedanych notebooków. Z najnowszych badań analityków firmy DisplaySearch wynika jednak, że w I kwartale 2008 roku wróciła na drugi stopień podium.

Dosyć zaskakującym wydarzeniem dotyczącym IV kwartału 2007 roku było wyprzedzenie pod względem ilości sprzedanych notebooków amerykańskiego giganta - firmy Dell - przez jego tajwańskiego konkurenta - Acera. Jak wynika jednakże z najnowszego raportu firmy DisplaySearch, sytuacja w I kwartale tego roku powróciła do "normy" - pierwsze miejsce utrzymała firma HP (6,4 miliona notebooków z jej logo znalazło nabywców co stanowi 20,8 % rynku) natomiast na drugie powrócił Dell (4,68 miliona sprzedanych komputerów, 15,1 % rynku) spychając stopień niżej Acera (14,6 % udziału w rynku).

Warto również dodać, że czwarte miejsce zajęła Toshiba (9,3 %), natomiast piąte - Lenovo (7,5 %). Odnotować też należy, że nastąpił pewien spadek sprzedaży z 33 do 31 milionów urządzeń (z pewnością jednak wpływ na to miał okres świąteczny).


Zobacz również