Nowa strategia Polaroidu

Natychmiatowy wydruk cyfrowych fotografii to kolejne wyzwanie dla firmy Polaroid, oświadczył jej CEO Gary DiCamillo.

Firma Polaroid zaprezentowała dwie platformy do wydruków cyfrowych o kodowych nazwach Onyx i Opal, które mają za zadanie poprawić nienajlepszą pozycję Polaroida na rynku cyfrowych obrazów. Opal i Onyx zaprojektowane zostały w celu poprawy jakości i obniżenia kosztów natychmiatowych wydruków zdjęć wykonanych za pomocą aparatów cyfrowych. Opal służy do wydruków zdjęć kolorowych, a Onyx do obrazów monochromatycznych i czarno-białych. Platformy wykorzystują specjalnie powlekany papier oraz procesy termiczne i w przeciwieństwie do tradycyjnych 'instant photos' Polaroida wydruki z Onyxa i Opala nie wymagają suszenia.

Polaroid zamierza współpracować ze sporą liczbą producentów sprzętu w celu rozszerzenia zasięgu Opala i Onyxa na różnego typu urządzenia. Według zapowiedzi firmy, drukarki 'domowego użytku' wykorzystujące platformy Opal i Onyx będą w stanie drukować zdjęcia formatu 4x6 cali w niecałe 30 sekund, natomiast urządzenia komercyjne mają generować 50-60 fotografii w ciągu minuty. Do innych urządzeń korzystających z Opala i Onyxa mają należeć przenośne drukarki współpracujące z telefonami komórkowymi i komputerami przenośnymi, aparaty cyfrowe z wbudowanymi drukarkami oraz cały szereg zabawek to drukowania etykiet, nalepek czy zmywalnych tatuaży. Pierwsze urządzenia wyposażone w Onyx mają pojawić się na rynku pod koniec 2001 roku, natomiast z platformą Opal w 2002 roku.

www.polaroid.com


Zobacz również