Nowe B2B później

Giganci rynku rozwiązań dla biznesu elektronicznego zapowiedzieli dalszy rozwój projektu UDDI, jednak prace nad nim nieznacznie się przedłużą.

Firmy Ariba, Microsoft i IBM ogłosiły, że będą wspólnie wspierać rozwój standardów do opisu katalogów internetowych w segmencie business-to-business. Według korporacji, ułatwi to zawieranie transakcji i kontaktowanie się firm przez sieć. Prace nad projektem UDDI (Universal Descripton, Discovery and Integration) nieco się przedłużą, ale - jak informują koncerny - gotowy produkt powinien niebawem pojawić się na rynku.

Zdaniem koncernów zaangażowanych w rozwój UDDI, technologia ta ma stworzyć dogodniejsze warunki do wymiany biznesowej. Pozwoli ona łatwiej odnajdywać partnerów i klientów, którzy działają w Internecie. Firma Ariba, która stoi na czele projektu, zapowiada stworzenie zunifikowanego sposobu kodowania danych o przedsiębiorcach w celu stworzenia scentralizowanego katalogu. Kiedy potencjalny partner biznesowy będzie szukał konkretnej usługi, będzie też mógł znaleźć wszystkie interesujące go informacje dotyczące typu działalności, rodzaju technologii, formy płatności przedsiębiorstwa, które wybrał.


Zobacz również