Nowe szaty AltaVisty

Zmiany w popularnym portalu AltaVista pozwalają na efektywne i uproszczone wyszukiwanie dokumentów.

Zmienił się wygląd popularnej wśród internautów wyszukiwarki AltaVista. Zmiany mają na celu usprawnienie procesu wyszukiwania dokumentów. Centralnym miejscem witryny dalej pozostał pasek przeszukiwania, ale dodano 4 odsyłacze, które pozwolą użytkownikom ograniczyć znajdowanie informacji do konkretnej grupy dokumentów - związanych z zakupami online, technologią, aktualnościami i rozrywką. Dzięki kontekstowemu przeszukiwaniu dokumentów tylko z danej dziedziny wpisując słowo stones w dziale poświęconym rozrywce, natrafimy na dokumenty dotyczące np. grupy Rolling Stones, a nie informacje o skałach.

Mechanizm kontekstowego odnajdywania dokumentów ma być rozbudowany - dokumenty dotyczące rozrywki już w tej chwili można sortować ze względu na rodzaj mediów i grupować oddzielnie muzykę MP3, pliki wideo MPEG czy nagrania radiowe. AltaVista umożliwia użytkownikom przeglądanie ostatnich najczęściej wyszukiwanych wyrażeń - w dziale SearchTrends można znaleźć m.in. listę najczęściej wyszukiwanych terminów.

Inne mechanizmy, które udostępnia "odświeżona" AltaVista, to m.in. tryb wyszukiwania PowerSearch umożliwiający, dzięki specjalnemu menu, przeszukiwanie konkretnych witryn pod kątem występowania specyficznych wyrazów lub daty aktualizacji dokumentów. Złożone metody odnajdywania dokumentów były dostępne także wcześniej, jednak wymagały od internautów znajomości algebry boolowskiej. Teraz stały się one dostępne również dla mniej doświadczonych użytkowników komputerów.


Zobacz również