Nowe szaty Unreala

Programiści zatrudnieni w Epic Games pokazali publicznie engine, który wykorzystają m.in. w Unreal 2 i Rune.

W związku z planowanym wydaniem gier Unreal 2 i Rune, firma Epic Games zaprezentowała publicznie możliwości mechanizmu użytego w tych produkcjach. Zasadniczo opiera się on na algorytmach zastosowanych w Unreal Tournament. Można jednak od razu dostrzec kilka interesujących innowacji. Przede wszystkim zmieniono system generowania wnętrz budowli, co zaowocowało znacznym wzrostem liczby składających się na nie wielokątów, oraz usprawniono technikę tworzenia terenu - teraz może on ulegać np. zniekształceniom po eksplozjach lub upadkach przedmiotów.

Kolejną modyfikacją jest metoda budowy wizerunku postaci, która wykorzystuje zaawansowane modele szkieletowe, umożliwiające nawet realistyczne odwzorowanie mimiki twarzy. Ponadto będą one się składać z co najmniej 3000 polygonów, co z pewnością uatrakcyjni ich ogólny wygląd. Rzecz jasna, silnik wykorzysta wszystkie funkcje oferowane przez nadchodzący DirectX 8.0 (m.in. pełna obsługa efektów T & L).


Zobacz również