Nowy Apple iPad może błędnie pokazywać stan naładowania baterii

Najnowsze testy przeprowadzone przez serwis DisplayMate odkryły kolejny problem, z którym mogą borykać się właściciele najnowszego tabletu Apple iPad. Tym razem dotyczy on wskaźnika naładowania baterii.

Appe iPad może mieć problem z wskaźnikiem nałądowania baterii

Serwis DisplayMate opublikował niedawno bardzo dokładny test porównujący wyświetlacz nowego Apple iPada z iPadem 2 oraz iPhone'em 4. Uzyskane wyniki w zakresie ostrości oraz odwzorowania kolorów były bardzo korzystne dla nowego tabletu, co potwierdziły także testy przeprowadzone przez serwis AnadTech.

DisplayMate nie zasypia jednak gruszek w popiele i nie zamierza odpuszczać najnowszemu produktowi Apple. Potwierdził to przeprowadzając kolejne testy, tym jednak razem skutkujące mniej przyjemną informacją dla użytkowników gadżetu.

Czego one dotyczyły?

Wskaźnika naładowania baterii. Serwis odkrył bowiem, że jeszcze przez dwie godziny po fakcie potwierdzenia przez wskaźnik 100-procentowego naładowania baterii, była ona wciąż ładowana. Obecnie nie jest jeszcze jasne, czy wskaźnik błędnie pokazuje poziom naładowania przez cały cykl, czy tylko w końcowym jego okresie.

DisplayMate twierdzi, że problem ten raczej nie jest sprzętowy, lecz programowy.

O ile dla osób, które ładują akumulator iPada pozostawiając go na noc, problem ten nie będzie zauważalny, o tyle może on spowodować, że użytkownicy odłączający tablet tuż po osiągnięciu przez wskaźnik maksymalego poziomu będą rozczarowani krótszym czasem pracy na baterii.

Polecamy: Darmowe aplikacje zabijają baterie w smartfonach

Serwis poinformował o swoim odkryciu Apple i poprosił o podjęcie odpowiednich kroków, czyli najprawdopodobniej wydanie aktualizacji oprogramowania.

Nowy iPad już w Polsce

Warto przypomnieć, że nowy iPad trafił wczoraj także na nasz rynek. W sklepie Apple można go kupić cenie od 2099 złotych.

Przeglądając stronę firmy Apple można zauważyć, że nie przejęła się ona apelem operatorów komórkowych żądających zaprzestania reklamowania nowych tabletów jako urządzeń pozwalających na komunikację za pomocą sieci 4G.

Apple nie poddało się naciskom operatorów i nie zrezygnowało z oznaczenia "Wi-Fi + 4G"

Apple nie poddało się naciskom operatorów i nie zrezygnowało z oznaczenia "Wi-Fi + 4G"


Zobacz również