Nowy marketing

Wprowadzenie technologii WAP oraz dostępu do Internetu przez przenośne telefony zmienia rynek reklamy.

Wprowadzenie technologii WAP oraz dostępu do Internetu przez przenośne telefony wymusza na dostawcach usług reklamowych stosowanie nowych form reklamy. Jeden z singapurskich dostawców Internetu - SurfGold.com - po wprowadzeniu bezprzewodowego dostępu do sieci zmienił radykalnie sposób reklamowania swoich usług w Internecie. Jak powiedział szef SurfGold.com: "Na dwucalowym ekraniku nikt nie będzie oglądał stron WWW z bannerami, bo nawet bannery się tam nie zmieszczą. Dlatego wprowadzamy program lojalnościowy. Każdy, kto zarejestruje się u nas, poda swoje dane i preferencje, otrzyma specjalne punkty, pozwalające dokonywać zakupów w 30 międzynarodowych sklepach internetowych".

Lee dodał: "Obecnie na świecie jest już dwa razy więcej urządzeń przenośnych niż pecetów. Za trzy lata te proporcje będą wynosiły 5:1 - miliard komórek i innych handheldów oraz 200 milionów zwykłych komputerów PC. Oznacza to, że już czas zmienić dotychczas stosowane standardy marketingowe i reklamowe".

SurfGold.com działa obecnie w Singapurze, Hongkongu, Korei Południowej i na Tajwanie. Jeszcze w tym roku ma zamiar wejść na rynki Chin, Australii, Indii, Japonii i Malezji.

Więcej informacji:

www.pcworld.com

www.surfgold.com


Zobacz również