Nowy tablet Apple iPad i kolejne problemy, tym razem z łącznością 3G

Niektórzy właściciele nowego tabletu Apple iPad zaczęli zgłaszać problemy z łącznością 3G. Dotyczy to przede wszystkim użytkowników mieszkających poza Stanami Zjednoczonymi i Kanadą.

Właściciele nowego Apple iPada w ciągu ostatnich tygodni zamieścili na stronie Apple Support Communities sporo wpisów o kłopotach z łącznością 3G (nawet gdy sygnał jest silny), która często jest zrywana (w ponownym jej nawiązaniu pomagać ma jedynie restart tabletu).

Użytkownik "NewForce" twierdzi, że problem leży po stronie iOS 5.1 albo chipsetu Qualcomm. Pisze ponadto, że próbował różnych środków zaradczych (zresetowanie ustawień, wymiana karty SIM), lecz żaden nie okazał się skuteczny. Jedynym rozwiązaniem pozostaje więc 3-5 krotne resetowanie tabletu w ciągu dnia.

Zgłaszające problem osoby twierdzą, że jest on specyficzny dla nowego iPada. Posiadali oni bowiem wcześniejszą jego generację i nie mieli kłopotu z łącznością 3G.

Warty odnotowania jest też fakt, że zdecydowana większość skarg pochodzi od użytkowników mieszkających w Europie, Australii i Azji, którzy pozbawieni są możliwości skorzystania z łączności 4G LTE.

Problemy z WiFi

Problemy nowego iPada z komunikacją nie dotyczą jedynie łączności 3G, ale również WiFi. Apple potwierdziło, że dotyczą one "bardzo małej liczby użytkowników" i opublikowało artykuł zawierający porady, które powinny go rozwiązać.


Zobacz również