Nvidia będzie promować sztuczną inteligencję, fizykę oraz stereoskopię 3D

Wczoraj pisaliśmy o programie wykładów planowanych przez ATI na tegorocznym Game Developers Conference. Dowiedzieliśmy się, że Nvidia - gigant rynku kart graficznych, ma w zamiarze popularyzować coś innego, aniżeli DirectX 11. Firma z Santa Clary zamierza omówić fizykę w układach GPU oraz poruszyć zagadnienie stereoskopii 3D w grach.

Nvidia nie zamierza koncentrować się na najnowszych bibliotekach Microsoftu, tak jak chce zrobić to ATI, grupa produkcyjna Advanced Micro Devices. Firma już od jakiegoś czasu promuje rozwiązanie PhysX (warto dodać, że technologia jest bezpłatna i dostępna na platformy Playstation, Wii oraz Xbox360), jednak bez większych sukcesów. Jedynie jeden tytuł - Mirror's Edge pokazuje, co tak naprawdę daje użycie fizyki w grach komputerowych (dzięki wykorzystaniu PhysXa oczywiście). Dlatego też Nvidia zamierza skupić się na promocji własnych rozwiązań, których potencjał nie został jeszcze w pełni wykorzystany.

Nvidia ma zamiar pokazać także na Game Developers Conference 2009 zalety, akcelerowanej przez GPU, sztucznej inteligencji. Poza tym koncern zamierza także zaprezentować kreatory, które umożliwiają proste dostosowywanie gier pod kątem zgodności z okularami 3D (stereoskopia 3D).

Nie dziwi brak większego zainteresowania Nvidii bibliotekami DirectX 11, gdyż obecnie niewiele tytułów w pełni wykorzystuje możliwości poprzedniej odsłony API Microsoftu.

Game Developers Conference 2009 odbędzie się w dniach 23 - 27 marca 2009 w Moscone Center, w San Francisco.

Zobacz Ranking produktów PCWorld.pl - karty graficzne

Aktualizacja: 19 marca 2009 15:15

Nvidia, na naszą prośbę, oficjalnie potwierdziła te informacje.


Zobacz również