O pracy eksperymentach i inspiracji

Praca. Staram się podchodzić do wykonywanych prac intuicyjnie i nowatorsko. Prace komercyjne muszą być, niestety, podporządkowane regułom funkcjonalności i czytelności. Tu w pewnym tylko stopniu można manipulować formą - jest ona przecież już ukształtowana przez treść i tzw. wytyczne klienta.

Praca. Staram się podchodzić do wykonywanych prac intuicyjnie i nowatorsko. Prace komercyjne muszą być, niestety, podporządkowane regułom funkcjonalności i czytelności. Tu w pewnym tylko stopniu można manipulować formą - jest ona przecież już ukształtowana przez treść i tzw. wytyczne klienta.

Myślę, że na tym polu obowiązuje zasada, iż nie każda reklama musi być odkrywcza czy genialna, dobrze natomiast, żeby była poprawna i atrakcyjna. Mimo to wciąż poszukuję niekonwencjonalnych rozwiązań, mających zwiększyć czytelność i siłę przekazu. Wszystko po to aby unikać wytartych schematów i odpychającej monotonii.

<font color="red">Eksperymenty. Projekty niekomercyjne pozwalają już na większą ekspresję i swobodę w działaniu, dzięki temu można ominąć wiele krępujących granic i wyjść poza wyuczone zasady i reguły. Tutaj mogę sobie pozwolić na swobodne łączenie dowolnych elementów: począwszy od surowego liternictwa i eksperymentalnej typografii, poprzez ciekawą grafikę, a skończywszy na intrygujących obrazach i zdjęciach. Ograniczeniem przy tego typu działaniach wydaje się tylko poczucie estetyki i dobrego smaku. Dość często i chętnie wykraczam poza nie, aby przekonać się, co jeszcze można osiągnąć. Zazwyczaj kończy się to poważną nauczką i przestrogą, że to co luźne i niekontrolowane, nie zawsze jest sensowne. Pozostają z tego dość ciekawe prace o znacznie zwiększonej sile ekspresji i swobodzie interpretacji.

Projekty podkładek pod piwo

<font color="red">Inspiracje. Z wielkich cenię m.in. Pieta Mondriana (jego twórczość to przecież podwaliny pod całą sztukę współczesną), interesujące dla mnie są też dokonania tak wiekopomnych grup i szkół projektowych jak De Stijl czy Bauhaus. W pracy polegam głównie na własnych poszukiwaniach i doświadczeniach, staram się też odnajdować w swoich dawnych projektach popełnione błędy i wyciągać z nich odpowiednią naukę na przyszłość. Z uwagą śledzę współczesne światowe trendy i prace projektantów oraz twórców reklamy. Widząc, co dzieje się na polskim rynku i jak szybko pojawiają się kalki z zachodnich prac (niestety zwykle mniej udane), wolę raczej bacznie obserwować, niż od razu przeszczepiać i stosować to co nowe i modne.

Projekty reklam firmy meblarskiej


Zobacz również