Office 2010: będzie rewolucja, czy przerost formy?

W pracowniach Microsoftu trwają prace nad nową wersją pakietu biurowego. Gigant z Redmond ma jednak świadomość, że zaczyna brakować mu możliwości, które mógłby zaimplementować w nowej wersji Office'a oraz skojarzonych z nim aplikacji.

Microsoft jest postrzegany jako firma, która oferując rozbudowane rozwiązania stara się w jak największym stopniu przywiązać klientów do siebie i odciąć od konkurencji. I tak - najważniejszą bodaj przyczyną wprowadzenia pierwszej wersji Office'a była chęć odpowiedzi na plany firmy Lotus. W tym czasie Lotus 1-2-3 był najlepszym dostępnym arkuszem kalkulacyjnym, edytor tekstu Ami Pro przewyższał Worda, a do pakietu dołączono także program do prezentacji Freelance Graphics, bazę danych Approach oraz klienta poczty elektronicznej cc:Mail.

Kolejne lata rozwoju pakietu Office przyniosły jednak znaczne - często zaczerpnięte z innych rozwiązań - usprawnienia i przyczyniły się do praktycznego wyeliminowania konkurencji.

Więcej przeczytasz w Computerworld Online


Zobacz również