Ogr na Linuksie

Firma DreamWorks, odpowiedzialna za animacje w filmie "Shrek 2", zdecydowała się zdradzić niektóre z tajemnic filmowej kuchni. Jak się okazuje, kluczową rolę w pracy nad filmem odegrał system operacyjny Linux.

Shrek 2

Shrek 2

Przy tworzeniu animacji skorzystano bowiem z ponad 330 stacji roboczych HP - każda wyposażona była w dwa procesory Xeon 2,4 GHz, kartę grafiki nVidia Quadro, 2 GB pamięci RAM oraz dwa monitory. Komputery pracowały pod kontrolą dystrybucji Red Hat Linux 7.2.

Jak mówią przedstawiciele DreamWorks, rozsądne gospodarowanie przez system Linux pamięcią RAM pozwoliło animatorom na zapis większej ilości klatek, zaś szybkość procesorów pozwoliła na ich bardziej szczegółową obróbkę. Dzięki temu udało się uzyskać bardziej realistyczny wygląd postaci (głównie skóry i włosów), efektów świetlnych, a także stworzenie dużych scen z dużą ilością postaci.


Zobacz również