Omikron: The Nomad Soul

Wierzysz w wędrówkę dusz? Demony? Nie? To nie zainteresuje cie gra Omikron, a szkoda bo tak ciekawie zapowiadających się produkcji nie ma wiele

Przed targami E3, Eidos pokazywała dema swych gier w San Francisco, gdzie dziennikarze mogli spokojnie się im przyjrzeć. W prasie o Omikron nie piesze się dużo, a ludzie dowiadują się o gierce z nieoficjalnych źródeł. I pewnie dlatego każdy mówi co innego. Jedni, że to mordobicie, drudzy, że strzelaninka FPP, jeszcze inni, że przygodówka. Ale tak naprawdę, Omikron: The Nomad Soul jest połączeniem tych wszystkich typów gier.

Francuska firma Quantic Dream, która tworzy tę grę dla Eidos, od samego początku planowała takie właśnie połączenie. Część przygodowa, polega na tym, że trzeba wykombinować, jak odzyskać swoją duszę z miasta Omikron. Ze zwykłymi przeciwnikami walczysz w trybie FPP, a gdy zmagasz się z demonami o posiadanie swojej duszy wówczas zaczyna się mordobicie.

Teraz mogłoby nasunąć się pytanie: „Dlaczego tak właściwie walczysz z demonami o swoją duszę?”, więc opowiem o wszystkim od początku. Jesteś graczem, który dziwnym splotem wydarzeń przeniósł się do miasta Omikon. Co ciekawe zupełnie niespodziewanie budzisz się wewnątrz ciała Kay'la – gliniarza z tegoż miasta, ale nie masz absolutnie żadnego pojęcia ani o życiu Kay'la ani o miejscu w którym się znalazłeś. Wiesz tylko, że ktoś/coś wysysa dusze ludzi i musisz temu zaradzić.

Odkrywanie kolejnych faktów z życia Kay'la to dopiero początek. Demony kradną dusze z Omikronu, a twoim zadaniem jest uratowanie miasta, i własnej duszy. Fakt, że przygodę zaczynasz w Kay'lu, nie oznacza, że w nim skończysz. Jeśli umrzesz, pierwsza postać, która dotknie twojego ciała, zostanie opanowana przez twoją duszę. Poprzez tą „wirtualną reinkarnację”, będziesz mógł wcielić się w ponad 50 różnych osób. Każda z nich jest inna, ale nie wszystkie są dobrymi „pojazdami” do osiągnięcia celu. Są sposoby, na to by kontrolować wędrówkę dusz, ale tego będziesz się musiał nauczyć...

Zarówno w trybie TPP, jak i w FPP gra będzie w pełni trójwymiarowa. Częściej wykorzystywany będzie widok z trzeciej osoby co ma upodobnić grę do filmu. Kiedy rozpoczniesz walkę ze zwykłymi mieszkańcami Omikronu, gra przełączy się na strzelaninkę FPP. Niestety na demony nie zadziała żadna broń palna (w końcu to walka o duszę). Ze wszystkimi demonami trzeba więc będzie walczyć „wręcz” (tryb „mordobicia”). W przypadku przegranej utracisz aktualne ciało i będziesz zmuszony poszukać sobie nowego.

Omikron prawdopodobnie zobaczymy w sklepach pod koniec roku. Trzeba przyznać, że zapowiada się bardzo obiecująco, ale więcej będzie można powiedzieć dopiero po obejrzeniu grywalnego dema...


Zobacz również