Opera atakuje rynek niemieckojęzyczny

Opera to norweska przeglądarka, która cieszy się umiarkowaną popularnością, jednak cały czas jest w biznesie. I planuje sporą ekspansję na rynku niemieckojęzycznym.

Opera Mediaworks, jedna z największych platform reklamy mobilnej na świecie, weszła w posiadanie apprupt - czołowej niemieckiej firmy, która zajmuje się reklamami i kampaniami tego typu. apprupt (tak, nazwa pisana jest z malej litery) dociera do ponad 22 milionów użytkowników urządzeń przenośnych, a wśród firm, które obsługuje, są m.in. Bauer oraz IDG. Według ocen analityków, rynek reklamy mobilnej w Niemczech ma osiągnąć w 2017 roku wartość 1,8 miliarda dolarów. Dzięki transakcji Opera ma nadzieję wkroczyć na nowe terytoria i mieć całkiem spory kawałek z tego tortu.

Choć w naszym kraju Opera nie jest jakoś szczególnie popularna, globalnie ma się nieźle - w pierwszym kwartale tego roku jej dochody wyniosły 87 milionów dolarów, co jest o 40% większą kwotą niż w analogicznym okresie 2013 roku. Przewidywany zysk za cały 2014 rok ma wynieść między 390-410 milionami USD. Ze wspomnianych 87 milionów dochód z reklam wyniósł 31. Na dzień dzisiejszy z przeglądarki korzysta 51 milionów użytkowników desktopowych, co jest niewielką ilością w porównaniu z mobilnym wydaniem Opery, używanym przez ponad 274 miliony osób - w tym 94 pod różnymi wersjami Androida.


Zobacz również