Operatorzy do Apple: przestańcie informować, że tablety iPad obsługują 4G!

Firma Apple i jej iPad znalazły się na celowniku europejskich i australijskich operatorów komórkowych. Żądają oni od Apple, aby przestało reklamować nowe tablety jako urządzenia pozwalające na komunikację za pomocą sieci 4G. To przecież nieprawda!

Nowy Apple iPad

Nowy iPad został zaprezentowany przez Apple 7 marca, zaś 16 marca trafił do sprzedaży. Spośród nowych rozwiązań, które oferuje warto wspomnieć o wyświetlaczu Retina, lepszej grafice, oraz wsparciu dla technologii komunikacji 4G LTE.

Niestety w kilka dni po prezentacji tabletu okazało się, że wspomnianą komunikację 4G będzie on wspierał jedynie na terenie Stanów Zjednoczonych i Kanady, co oznacza, że np. Europejczycy będą się musieli "obejść smakiem".

Właśnie ten kontrowersyjny element spowodował, że europejscy operatorzy komórkowi wystosowali oświadczenie, w którym domagają się, aby Apple przestało reklamować swój nowy tablet używając oznaczenia 4G sugerującego, że pozwala on na komunikację za pomocą tej nowoczesnej technologii.

Wchodząc np. na stronę Apple w Wielkiej Brytanii wyraźnie bowiem widzimy (patrz zdjęcie poniżej), że nowy iPad dostępny jest w wersjach "WiFi" i "WiFi + 4G".

Nowy iPad - oferta  ze strony  Apple w UK

Nowy iPad - oferta ze strony Apple w UK

Dopiero klikając w odnośnik "Dowiedz się więcej o iPadzie z Wi-Fi + 4G" znajdujemy na dole strony napis drobnym druczkiem o następującej treści:

"4G LTE wspierane jest jedynie w sieciach AT&T i Verizon w US oraz Bell, Rogers i Telus w Kanadzie"

Australia dołącza do protestu

Jak się okazało w piątek, do "europejskiego" protestu dołączyli również australijscy operatorzy - Telstra i Optus - którzy również domagają się od Apple, aby nie wspominało w jakichkolwiek informacjach dotyczących nowego iPada o 4G.

Apple chyba robi sobie....

Apple oczywiście jest świadome, że informowanie poza Ameryką Północną o wsparciu dla technologii 4G jest nadużyciem. Dlatego spróbowało rozwiązać ten problem.

W jaki sposób? Taki, że australijscy nabywcy nowego iPada znajdują na jego pudełku oprócz oznaczenia 4G także "WAŻNĄ INFORMACJĘ" o następującej treści:

"Ten produkt nie jest kompatybilny z australijskimi sieciami 4G LTE i może pracować w Australii jedynie w sieciach 3G"

Patrząc na to wszystko trudno nie przyznać racji operatorom, którzy słusznie zauważają, że podawane przez Apple informacje mogą wprowadzać klientów w błąd.

Z FaceTime po LTE też jest problem

Pisząc o LTE warto też przypomnieć, że pomimo wcześniejszych zapewnień samego Steve'a Jobsa, wideorozmowy przez iPada (za pomocą aplikacji FaceTime) można dalej prowadzić jedynie za pośrednictwem WiFi. Więcej na ten temat znajdziecie w artykule "Nowy Apple iPad: brak wideorozmów przez LTE. To niedorzeczność..."

_________________

Ciekawostka: klikając na stronie Apple w Wielkiej Brytanii prawym przyciskiem myszki na grafice przedstawiającej nowego iPada (widzicie ją na samej górze) i zapisując ją na dysku twardym tworzony jest plik .jpg o nazwie..."bohater 4G".


Zobacz również