Opłacalna obecność w Sieci

Jak wynika z raportu opublikowanego przez E-Commerce Times, a stworzonego na podstawie badań przeprowadzonych przez Harris Interactive, ponad 80% spośród amerykańskich małych i średnich przedsiębiorstw (MSP), które posiadały swoje serwisy internetowe latem 2001 roku, zdobyło za ich pośrednictwem nowych klientów.

Spośród wszystkich firm które jako jeden z kanałów sprzedaży wykorzystują e-commerce, 59% uważa że dzięki niemu zwiększyła się ich sprzedaż w IV kwartale 2001 roku. 54% twierdzi natomiast, że dzięki wprowadzeniu internetowych "help desków" zwiększyła się ich efektywność pracy.

Około 74% MSP biorących udział w badaniu, stwierdziło że właśnie perspektywa pozyskania nowych klientów była najbardziej istotnym powodem dla zaistnienia w wirtualnym świecie. Innymi wymienianymi przez respondentów argumentami były m.in.: wzrost sprzedaży i redukcja kosztów.


Zobacz również