Oracle: nowa oferta dla średnich

Firma planuje wprowadzenie na polski rynek okrojonej wersji pakietu E-Business Suite pod nazwą Special Edition.

O wprowadzeniu na rynek europejski, przeznaczonego dla średnich firm pakietu Special Edition, Oracle poinformował na początku grudnia 2002 r. W Polsce na razie trwają rozmowy z potencjalnymi partnerami, którzy zechcą przejąć odpowiedzialność za sprzedaż i wdrożenia produktu. Docelowo ma być ich w Polsce około pięciu. Wśród nich znajda się prawdopodobnie Koma, Emax i BPSC. Wszystkie sprzedają już rozwiązania dla małych i średnich firm. BPSC oferuje np. własny produkt - Impuls BPSC.

Pakiet Special Edition jest adresowany do firm zatrudniających 100-500 pracowników, o obrotach na poziomie 20-250 mln USD. Liczbę takich firm w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka) przedstawiciele Oracle'a szacują na 200 tys. Do tej pory klienci amerykańskiego producenta systemów ERP rekrutowali się głównie spośród ok. 20 tys. dużych przedsiębiorstw, zatrudniających ponad 500 pracowników. Zgodnie z zapowiedziami przedstawicieli Oracle'a wdrożenie Special Edition dla 15 użytkowników nie powinno trwać dłużej niż trzy tygodnie. Jego cena - uwzględniając koszty zakupu oprogramowania, bazy danych, sprzętu komputerowego oraz usług wdrożenia, aktualizacji, wsparcia technicznego w okresie 12 miesięcy i szkolenie użytkowników - nie powinna przekroczyć 400 tys. zł. Special Edition jeszcze nie doczekał się polskiej wersji. Ma być ona przygotowana po zbudowaniu sieci partnerskiej i ocenie zainteresowania ze strony klientów. Lokalizacją produktów Oracle'a zajmuje się w Polsce 4-osobowy zespół.

***

Więcej w tygodniku Computerworld nr 8/2003 (data wydania 24 lutego br.)


Zobacz również