Orange Polska zapłaci 30 mln zł kary za bezprawne przedłużanie umów. Oszukanym zwróci pieniądze

Orange Polska zapłaci 30 mln kary za nieprawne praktyki polegające na automatycznym przedłużaniu umów. Pokrzywdzeni klienci mogą starać się o zwrot neiprawnie pobranych opłat.

Orange Polska kontra UOKiK

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów po licznych skargach klientów Orange Polska wszczął postępowanie wyjaśniające. Dzisiaj ogłosił, że firma faktycznie stosowała nieprawne działania związane z przedłużaniem umów.

Nieprawne przedłużanie umowy

Urząd zakwestionował działania polegające na automatycznym przedłużaniu umów o kolejny czas oznaczony w sytuacji braku działania ze strony konsumenta.

Zobacz również:

"Jeżeli przed zakończeniem kontraktu klient nie podjął żadnych działań, przekształcała się ona w kolejną umowę zawartą na czas oznaczony. Było to 6 miesięcy w przypadku Neostrady oraz 12 miesięcy lub 24 miesiące w przypadku pozostałych usług stacjonarnych. Konsumentom, którzy wypowiedzieli ją przed upływem tego czasu, były naliczane wysokie kary." - czytamy w komunikacie UOKiK.

UOKiK wymierza karę

UOKiK biorąc pod uwagę, że opisane praktyki stosowane były co najmniej od listopada 2010 roku nałożył na Orange Polska karę finansową w wysokości blisko 30 mln zł.

Rekompensata publiczna

Dodatkowo UOKiK zdecydował o rekompensacie publicznej. To zaś oznacza, że:

- byłym abonentom zostanie zwrócona opłata pobrana za przedterminowe rozwiązanie automatycznie przedłużonej umowy

- aktualni abonenci otrzymają możliwość wypowiedzenie bez żadnych konsekwencji nieprawnie przedłużonych umów

Na stronie UOKiK znajduje się też wykaz warunków, jakie należy spełnić aby skorzystać z rekompensaty publicznej.


Zobacz również