Ośmiornica w sieci

Octopus.com wyznacza nowe trendy w tworzeniu spersonalizowanych ośrodków sieciowej informacji.

Wiele portali, także w Polsce, już oferuje możliwość personalizacji wyświetlanych danych. Jednak zawierają one zwykle tylko kilka kanałów tematycznych i dlatego aktywny użytkownik Internetu jest zmuszony do odwiedzania kilku serwisów dziennie. Amerykanie postanowili ułatwić te czynności, tworząc nowatorski portal Octopus.com (Ośmiornica). Nowy ośrodek ma w nowatorski sposób pomóc w odnajdywaniu właściwych informacji. Serwis ten nie prowadzi własnych kanałów tematycznych, a jedynie kataloguje adresy istniejących portali tematycznych. Moduł personalizacyjny pozwala użytkownikom serwisu na wyświetlanie na jednej stronie WWW wszystkich potrzebnych informacji pochodzących z wielu zewnętrznych źródeł.

Na razie do użytku oddano wersję beta serwisu. Udostępnione są jedynie materiały serwisów informacyjnych i finansowych. Autorzy obiecują szybko rozwijać działalność Octopus.com, a także udostępnić serwis użytkownikom komputerów Macintosh i przeglądarki Netscape Navigator. Obecnie dostęp do Octopus.com mają wyłącznie osoby korzystające z przeglądarki Internet Explorer 4.5 (lub wyżej).

Więcej informacji: www.octopus.com/

www.idg.net/


Zobacz również