Osobista telewizja według BT

British Telecom uruchomił usługę o nazwie Vision, będącą połączeniem tradycyjnej telewizji i nowoczesnych interaktywnych opcji, umożliwiających użytkownikom dowolnie kształtować program dnia i wybierać interesujące ich audycje.

Telewizja interaktywna (IPTV) w ofercie BT Vision to połączenie ponad 40 programów rozsyłanych na zasadzie FTA (Free-To-Air) oraz bogatego cyfrowego zbioru filmów, muzyki, wiadomości, audycji przyrodniczych i innych treści udostępnianych na żądanie (On-Demand Content). Do korzystania z tych udogodnień potrzebne jest oczywiście łącze szerokopasmowe, udostępniane przez BT.

W ramach usługi BT dostarcza użytkownikowi przystawkę STB (Set-Top-Box), będącą jednocześnie nagrywarką (czas zapisu do 80 godzin). Urządzenie o nazwie V-Box umożliwia odbiór programów w standardzie HD Ready (mniej zaawansowany odpowiednik telewizji wysokiej rozdzielczości - HDTV) oraz oferuję opcję "Replay TV", dzięki której klienci mogą w późniejszym terminie obejrzeć pominięte z przyczyn losowych interesujące ich programy.

Wraz z rozwojem nowych usług i wzrostem popularności BT Vision, operator będzie uruchamiał coraz bogatszą ofertę programową. Z początkiem 2007 r. pojawią się nowe kanały sportowe oraz aplikacje interaktywne (gry, komunikatory, głosowania itp.), dzięki którym lokalne społeczności będą mogły mieć ze sobą wirtualny kontakt. BT liczy na efektywność projektu, głównie z powodu nieprzejednanej chęci wielu ludzi do dzielenia się swoją twórczością (muzyka, zdjęcia, materiały wideo) z szerszą publicznością.

Operator nie pobiera miesięcznych opłat abonamentowych za usługę. Koszt instalacji STB i podłączenia sygnału uzależniony jest od rodzaju podpisanej umowy. Użytkownicy mogą korzystać z bogatej oferty programowej (filmowej), uiszczając opłaty w systemie Pay-Per-View, które według BT będą jednymi z niższych na rynku (a na pewno konkurencyjnymi do opłat ponoszonych na rzecz satelitarnych platform cyfrowych czy sieci kablowych).

Na rynku usług telewizyjnych coraz częściej dąży się do uatrakcyjnienia przekazu, szczególnie w kierunku wprowadzenia interakcji z odbiorcą. Przykładowo pod koniec grudnia br. w fińskiej telewizji zostanie wyemitowana specjalna wersja komedii romantycznej "Accidental Lovers", której zakończenie będzie uzależnione od wyboru dokonanego drogą elektroniczną przez widzów.


Zobacz również