PDF-y w Microsoft Office 12

Na końcowej sesji corocznego zebrania prawie trzech tysięcy MVP (Microsoft Most Valued Professionals) Steven Sinofsky - wiceprezes działu odpowiedzialnego za MS Office - ogłosił, że nowa wersja pakietu biurowego Office będzie posiadała natywne wsparcie dla formatu PDF.

O zapowiadanych funkcjach nowego Office'a pisaliśmy już kilkakrotnie, między innymi w artykułach "Gates prezentuje interfejs Office'a 12", czy "XML - standard w Office 12". Teraz gigant z Redmond zapowiada, że następca Office'a 2003 będzie posiadał wbudowane wsparcie dla popularnego formatu PDF (Portable Document Format). Aby zapisać edytowany dokument w tej postaci wystarczy wybrać komendę "Zapisz jako..." i wybrać odpowiedni format.

Wsparcie dla formatu PDF mają posiadać wszystkie programy z rodziny Office: Word, Excel, PowerPoint, Access, Publisher, OneNote, Visio, a nawet InfoPath. Użytkownicy otrzymają więc nową możliwość przechowywania danych, oprócz istniejących już HTML, czy RTF.

Microsoft chyba zdał sobie sprawę, że wymiana informacji w otwartych, czy też szeroko rozpowszechnionych standardach ma sens - w tym należy dopatrywać się przyczyny wprowadzenia obsługi formatu XML (MS Office Open XML Formats) i teraz PDF. Dzięki temu użytkownicy nie będą już mieli problemów z odczytem dokumentów na innych platformach systemowych.


Zobacz również