Packard Bell planuje podbić polski rynek

W ekspansji na naszym rynku ma pomóc umowa zawarta z Incom, który zostanie wyłącznym dystrybutorem notebooków i urządzeń GPS na terenie Polski, a w przyszłości także innych urządzeń marki Packard Bell.

Przedstawiciele Packard Bell podkreślają potencjał polskiego rynku IT i spektakularny wzrost rynku oraz popyt na urządzenia elektroniki konsumenckiej i liczą, że współpraca z Incom pozwoli zrealizować plany.

Producent stawia na "innowacje i styl". Początkowo w ofercie Incom znajdą się notebooki z rodziny EasyNote. Packard Bell wprowadza również odbiorniki GPS przeznaczone do samochodów i dla pieszych turystów. W Europie Packard Bell sprzedaje także komputery stacjonarne, odtwarzacze MP3, zewnętrzne dyski twarde i monitory LCD.

Sprzęt Packard Bella był do tej pory dostępny m.in. w sieci ElectroWorld oraz w ofercie dystrybutora S Plus S.

Packard Bell, obok Gateway'a, przeszedł niedawno w ręce Acera, który pracuje nad rynkowym pozycjonowaniem obydwu marek także w Polsce. Acer w 2007 roku sprzedał w Polsce najwięcej notebooków - ponad 313 tys. sztuk zachowując pozycję lidera.

Okiem analityka - komentuje Jarosław Smulski, IDC Poland

Mimo faktu, że Packard-Bell oficjalnie pojawił się na rynku w 2006 roku, nie osiągnął sukcesu na spektakularnie rosnącym rynku markowych komputerów konsumenckich. Sam fakt posiadania dwóch kanałów sprzedaży - dystrybucji przez S+S i sprzedaży retailowej przez ElectroWorld - był niewystarczający. Zawiódł chyba fakt, że o marce było stosunkowo cicho, co przypadku sprzedaży konsumenckiej powoduje, że marka staje się niszowa. Brak reklam i pracy z kanałami sprzedaży spowodował, że marka była znana często tylko tym, którzy pamiętali wcześniejsze wejście Packard-Bella na polski rynek.

Producent próbuje zmienić sytuację, rozpoczynając współpracę z Incomem. Problemem dla dystrybutora może być brak takiej sieci sprzedaży, jaką posiada np. Action, Vobis, czy Komputronik. Ten model sprzedaży notebooków i elektroniki użytkowej okazuje się być bardzo efektywny w Polsce, również w przypadku sprzedaży komputerów konsumenckich. Słuszną decyzją jest rozszerzenie portfolia produktów o odbiorniki GPS, na które popyt w Polsce wydaje się być nieograniczony.

Otwarte pytanie pozostaje, w jaki sposób zmiany właścicielskie wpłyną na strategię Packard-Bella.


Zobacz również