Palmy w Sieci

Palm zamierza wprowadzić na rynek nową generacje urządzeń umożliwiających bezprzewodowy dostęp do Internetu.

Firma Palm poinformowała, iż w swoich działaniach zamierza skoncentrować się głównie systemach bezprzewodowego dostępu do Internetu. Kierownictwo wyraża nadzieję, iż nowa strategia pozwoli wkroczyć przedsiębiorstwu na ogromny rynek m-commerce (mobile e-commerce), którego obroty już w roku 2003 mogą osiągnąć wartość 15 - 20 miliardów USD.

Na odbywającej się w Nowym Jorku konferencji prasowej firmy, William Maggs, dyrektor działu technologii w Palm ujawnił plany wprowadzenia zupełnie nowej linii palmtopów wyposażonych między innymi w możliwość sterowania głosem. Urządzenia te mają być opracowane między innymi przy współpracy z firmą Nokia. Alan Kessler, prezes firmy zapewnił także, że do końca roku opracowane zostaną rozwiązania bezprzewodowego dostępu do Internetu dla ponad 6 milionów użytkowników starszych urządzeń spod znaku Palm.

Elliott Hamilton, analityk z waszyngtońskiego biura The Strategis

Group, stwierdził, iż w ten sposób Palm stanie się pionierem na rynku

urządzeń nowej generacji. Będą one zbudowane na bazie telefonów komórkowych, ale będą miały większe wyświetlacze, przydatne w czasie surfowania po Internecie. "Wkrótce to one staną się podstawowymi narzędziami pracy biznesmenów w Japonii i Europie." - dodał Hamilton.


Zobacz również