Patch uszkodził Internet Explorera?

Microsoft potwierdził, że do firmy dotarły raporty od użytkowników, narzekających, że udostępnione w ubiegłym tygodniu uaktualnienie dla przeglądarki Internet Explorer praktycznie uniemożliwia korzystanie z tej aplikacji. Firma sprawdza obecnie, co jest przyczyną problemu.

Pierwsze informacje o problemach z uaktualnionym IE pojawiły się krótko po udostępnieniu przez Microsoft poprawki - użytkownicy narzekają, że uaktualniona przeglądarka nie chce się uruchamiać, a nawet jeśli się uruchomi, to nie można w niej wyświetlić wielu stron WWW. Większość operacji kończyło się pojawieniem się komunikatu o wystąpieniu błędu i konieczności zamknięcia aplikacji. Problem dotyczy zarówno Internet Explorera w wersji 6, jak i 7 - zainstalowanego w Windows XP oraz Viscie, aczkolwiek warto zaznaczyć, że wystąpił on jedynie u niektórych użytkowników.

Przedstawiciele Microsoftu przyznają, że coś jest na rzeczy - "Nasz dział wsparcia technicznego oraz pracownicy odpowiedzialni za uaktualnianie sprawdzają już komplikacje, pojawiające się po zainstalowaniu uaktualnienia opisanego w biuletynie MS07-069. Jeśli okaże się to niezbędne, to biuletyn zostanie wkrótce uaktualniony o opis metody rozwiązania problemu" - mówi rzecznik firmy.

Na razie nie ma więc żadnego oficjalnego sposobu przywrócenia pełnej funkcjonalności IE - jednak z wpisów na forach wsparcia technicznego Microsoftu wynika, że skuteczną metodą jest odinstalowanie poprawki dla przeglądarki (koncern nie zaleca takiego rozwiązania - ponieważ patch usuwa "krytyczną" lukę w zabezpieczeniach Internet Explorera).

Aktualizacja: 20 grudnia 2007 09:18

Microsoft wydał komunikat, w którym firma potwierdziła występowanie opisanego powyżej błędu. Z jej analiz wynika, że problem dotyczy Internet Explorera 6 zainstalowanego w systemie Windows XP 2 - ale tylko w przypadku pewnych niestandardowych instalacji. Dla użytkowników, którzy odnotowali problemy z przeglądarką po zainstalowaniu najnowszych uaktualnień, przygotowano instrukcję, która ułatwia przywrócenie pełnej funkcjonalności Internet Explorera (wymaga to wprowadzenia pewnych zmian do rejestru systemowego - szczegółowe informacje znaleźć można na stronie Microsoftu).

Warto wspomnieć, iż z niezależnych analiz przeprowadzonych przez użytkowników IE wynika, że problem może mieć związek z oprogramowaniem antywirusowym - z postów publikowanych na forum pomocy technicznej MS możemy się dowiedzieć, że kilku osobom udało się rozwiązać problem z IE poprzez odinstalowanie i ponowne zainstalowanie programu AV.


Zobacz również