Phablety zaczynają powoli "wykańczać" tablety

Po raz pierwszy w historii sprzedaż tabletów spadła. Pomimo znacznie słabszego wyniku na tym rynku wciąż rządzi Apple.

Sprzedaż smartfonów rośnie w zastraszającym tempie. Według IDC w 2014 roku sprzedanych zostanie 1,2 miliarda tych urządzeń, czyli o 200 milionów więcej niż w roku 2013. Jak na tym tle wypadają tablety? Delikatnie mówiąc, słabo.

Potwierdzają to najnowsze dane zaprezentowane przez firmę analityczną NPD DisplaySearch, z których wynika, że w I kwartale 2014 roku sprzedało się 56,3 mln sztuk tabletów, czyli o 2,7 mln mniej niż w I kwartale 2013 roku. To pierwszy przypadek, gdy sprzedaż tych urządzeń spadła.

Jak to wygląda w rozbiciu na czołowych producentów? Następująco:

- pomimo spadku sprzedaży z 19,4 mln tabletów w I kwartale 2013 roku do 16,3 miliona w I kwartale 2014 roku na rynku wciąż rządzi firma Apple

- Samsung zanotował niewielki wzrost osiągając wynik 9,9 mln sprzedanych tabletów, co dało mu drugie miejsce

Co się dzieje?

Wydaje się, że znaczący wpływ na mniejszą sprzedaż tabletów mogą mieć phablety, które w przypadku tych największych pod względem wielkości ekranu niewiele ustępują 7-calowym tabletom.


Zobacz również