Płaskie i tanie

Pod koniec maja IBM wprowadzi do sprzedaży trzy nowe modele płaskich monitorów.

Płaskie monitory nie tylko zajmują mniej miejsca, lecz także zapewniają lepszą jakość obrazu i zużywają mniej energii niż monitory konwencjonalne. Nowe propozycje IBM-a to 15" T54A, sprzedawany za jedyne 979 USD, 17" T74A (2529 USD) i 18" T86A (3199 USD). Dwa pierwsze modele umożliwiają pracę z rozdzielczością do 1024 x 768 pikseli, zaś T86A - 1280 x 1024 pikseli. Monitory oferowane od końca maja będzie można nabyć bezpośrednio z witryny ShopIBM. Według firmy, są one przeznaczone głównie do prac graficznych wymagających drobiazgowego opracowywania szczegółów.

Według badań rynku przeprowadzonych przez DisplaySearch, płaskie monitory stanowiły 5% z 96 mln monitorów używanych w 1999 r. Ich cena będzie systematycznie spadać, lecz nie na tyle, by maiły stać się konkurencyjne dla monitorów konwencjonalnych. "Obecnie monitory CRT są zbyt tanie" - mówi Sam Matsuno, wiceprezes DisplaySearch. Do 2005 r. udział płaskich monitorów w rynku powinien sięgnąć 12%, a ich ceny mogą spaść nawet do poziomu 600 USD.


Zobacz również